ממ"ז צפון לשעבר על התפטרות ניצב לביא: "פעולה ראויה ונכונה"

    אייל ראובן No Comments on ממ"ז צפון לשעבר על התפטרות ניצב לביא: "פעולה ראויה ונכונה"

    ממ"ז צפון לשעבר, ניצב בדימוס יעקב בורובסקי לקאהן וחכם ב"מהדורת הבוקר": "שמעון לביא פעל נכון וכמו שמפקד צריך לפעול. התוצאה היתה כשל ולכן הוא מודיע שלוקח אחריות. לביא לא אומר 'אני טעיתי' אלא 'אני אחראי'. צריך להעריך אותו"

    צילום: בן קלמן, פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, לשעבר מפקד המחוז הצפוני במשטרת ישראל, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), על התפטרותו של ממ"ז צפון שמעון לביא: "הוא פעל נכון וכמו שמפקד צריך לפעול. הוא אומר שהוא לוקח אחריות מלאה, התוצאה היא כשל ולכן הוא לוקח אחריות. זו פעולה ראויה ונכונה. לביא לא אומר אני טעיתי אלא אני אחראי. אלה דברים שונים. צריך להעריך אותו".

    לדבריו "לביא לא מחכה לוועדה שתזהיר ותגיד. הוא בא ואומר אני רציתי לשקם את המחוז הצפוני, לטפל באופן עקרוני ולהחזיר את החיים למסלול ועכשיו אני פורש. איש לא מצביע עליו כמי שכשל. הוועדה עוד לא שלחה מכתבי אזהרה לאיש".

    הוא הוסיף: "ברור לגמרי שאם הוא היה קם והולך ברגע הראשון, התוצאה היא מחוז מוכה ושבור שאתה לא יכול לאושש אותו. אני באתי לשם אחרי אירועי אוקטובר 2000 בעיצומה של ועדת אור. תשעים אחוז מהעבודה הייתה שיקום".

    בורובסקי מתח ביקורת על הרכב הוועדה: "הוועדה והרכב הוועדה שאין בה שום איש משטרה, לא יכולה באמת להבחין בדקויות הניהוליות-פיקודיות. בוועדה בנושא הצוללות היה ברור לנשיאת ביהמ"ש העליון שבהרכב הוועדה חייב להיות מפקד חיל הים. פעם שניה שממנים כאן ועדה בלי איש משטרה וכל השיח הפנימי – אני לא בטוח שאנשים בוועדה יודעים לשקלל את זה".

    הוא התייחס לקריאות להתפטרות המפכ"ל: "אני מבין את המשפחות ואני מבין גם את המפכ"ל שאומר כל עוד לא הוזהרתי ע"י הוועדה – אני רוצה לשקם את המשטרה".



    0 תגובות